ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

Η πρώιμη παρέμβαση απευθύνεται σε παιδιά με σκοπό την κατάκτηση της αυτονομίας και λειτουργικότητας, βελτιώνοντάς το σε όλους τους τομείς της ανάπτυξής του:

  •  στον αντιληπτικό
    (ο,τι σχετίζεται με τη νόηση και γνώση, δεξιότητες μνήμης και επεξεργασίας πληροφοριών)
  • στον επικοινωνιακό
    (ό,τι σχετίζεται με την έκφραση, τον λόγο και τα επικοινωνιακά χαρακτηριστικά του)
  • στον συναισθηματικό
  • στον κινητικό

ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ


Η πρώιμη παρέμβαση αποτελεί το θεραπευτικό πρόγραμμα που στοχεύει στην έναρξη ή και βελτίωση διαφόρων αναπτυξιακών δεξιοτήτων και αφορά βρέφη και νήπια έως την ηλικία των 3 ετών. Στο πρόγραμμα αυτό συμμετέχουν διάφορες ειδικότητες, όπως λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ειδικοί παιδαγωγοί, φυσικοθεραπευτές ή ειδικοί γυμναστές.

Η πρώιμη παρέμβαση ξεκινάει με την παρατήρηση του παιδιού από τους κλινικούς ιατρούς (παιδονευρολόγους – λόγω προωρότητας ή χαμηλού βάρους – , αναπτυξιακούς παιδίατρους – λόγω συγκεκριμένης διάγνωσης κάποιας ειδικής αναπτυξιακής διαταραχής – , παιδίατρους γενικής παιδιατρικής) ή ακόμα και των ίδιων των γονιών βασιζόμενων σε πιθανή εμπειρία από άλλο παιδί στην οικογένεια ή έχοντας κάποια αμφιβολία από ένστικτο. Συνεχίζεται με την παραπομπή του παιδιού σε ειδικό θεραπευτή και ολοκληρώνεται με την εντατική αλληλεπίδραση και συνεργασία όλης της διεπιστημονικής ομάδας (γιατρούς, θεραπευτές και γονείς), καθώς και την εκπόνηση κατάλληλου και εξατομικευμένου θεραπευτικού προγράμματος.

Μέσα από το θεραπευτικό αυτό πρόγραμμα ωφελούνται σημαντικά και οι ίδιοι οι γονείς, εφόσον μαθαίνουν να αναγνωρίζουν και να κατανοούν τις ιδιαιτερότητές, αλλά και να βοηθούν στην ανάπτυξη του δυναμικού των παιδιών τους με νέες δραστηριότητες, συμμετέχοντας και διευκολύνοντας το έργο των ειδικών θεραπευτών. Οι γονείς άλλωστε είναι οι κύριοι φροντιστές των παιδιών, γι’ αυτό είναι σημαντικό να εμπλέκονται ενεργά, λαμβάνοντας εκπαίδευση και παίρνοντας κατάλληλες κατευθύνσεις από τους θεραπευτές, μεταφέροντας με καίρια εκπαιδευτική γνώση τη θεραπευτική διαδικασία τόσο στο σπίτι, όσο και σε άλλα πλαίσια που μπορεί να βρίσκεται το παιδί, αυξάνοντας τις πιθανότητες επιτυχίας του μικρού.

Στο Σημείο Λόγου οι γονείς, είναι παρόντες κατά το μεγαλύτερο ποσοστό ή ακόμα και καθ’ όλη τη διάρκεια των θεραπευτικών συνεδριών, παίρνουν κατευθύνσεις και οδηγίες από τους ειδικούς και συμμετέχουν αλληλοεπιδρώντας ενεργά με το παιδί τους.

Είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο ότι η ταχύτητα της ανάπτυξης και ο ρυθμός μάθησης του ανθρώπου βρίσκονται στο αποκορύφωμά τους στα προσχολικά του χρόνια. Τούτο, μας οδηγεί μοιραία στο συμπέρασμα ότι με έγκαιρη αναγνώριση και κατάλληλα δομημένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, τα παιδιά καταφέρνουν να αναπτύξουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους. Έχει, άλλωστε, αποδειχτεί ότι το παιδί που θα μπει από νωρίς σ’ ένα θεραπευτικό πρόγραμμα θα είναι σε θέση να εισπράξει περισσότερα αναπτυξιακά οφέλη

1η Συνεδρία Δωρεάν

– Λήψη ιστορικού
– Οργάνωσης του θεραπευτικού προγράμματος
– Ενημέρωση και συμβουλευτική

Μάθε περισσότερα

Συνεργαζόμαστε με όλα τα ασφαλιστικά ταμεία