ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

-ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
-ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
-ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΟΣΤΙΡΙΞΗ
-ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ
-ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
-ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
-ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΔΥΣΛΕΞΙΑ

ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

  • Γνωστικός τομέας (λεξιλόγιο, δεξιότητες προσοχής και μνήμης, επίλυση προβλήματος, εκτελεστικές λειτουργίες, κριτική και αφαιρετική σκέψη)
  • Ομιλία (άρθρωση, ροή, αντήχηση, αναπνοή, φώνηση και διαταραχές φώνησης)
  • Γλώσσα (φωνολογία και φωνολογική ενημερότητα, μορφολογία, σύνταξη, σημασιολογία, πραγματολογία, κατανόηση, έκφραση)
  • Αισθητηριακή επίγνωση (στοματοπροσωπικός μηχανισμός, αντανακλαστικά, μάσηση, κατάποση)

ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

  • Η λογοθεραπεία είναι η επιστήμη του λόγου και της επικοινωνίας. Προάγει υγιή πρότυπα συμπεριφοράς ως προς την ακοή, τη μάσηση, την κατάποση, την κατανόηση, τη φώνηση, την άρθρωση, την αφήγηση και την εκφραστική επικοινωνία γενικότερα. Οι ειδικοί που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους για τη βελτίωση των παραπάνω τομέων καλούνται λογοθεραπευτές. Οι υπηρεσίες λογοθεραπείας παρέχονται κυρίως σε ατομικό επίπεδο, συχνά όμως και σε ομαδικό, όταν αυτό εξυπηρετεί τη στοχοθεσία του ειδικού και και τις ανάγκες των εκπαιδευόμενων ατόμων (π.χ: κοινωνικότητα, κοινωνική αλληλεπίδραση, συνεργασία, άμιλλα, πραγματολογική χρήση του λόγου, κ.α)
  • Η λογοθεραπεία αφορά όλες τις ηλικίες: βρεφική, νηπιακή, παιδική, εφηβική, νεανική, ενήλικη και τρίτη ηλικία, όταν τα άτομα συναντούν δυσκολίες σε οποιονδήποτε επικοινωνιακό τομέα.
  • Η λογοθεραπευτική παρέμβαση ξεκινάει με την αξιολόγηση των δεξιοτήτων και των ελλείψεων των ατόμων και προχωρά στην αντιμετώπιση, που περιλαμβάνει την αποκατάσταση, τη συμβουλευτική αλλά και την πρόληψη δευτερογενών αναδυόμενων δυσχερειών.

Το Σημείο Λόγου παρέχει υπηρεσίες λογοθεραπείας με συνεδρίες σε ατομικό επίπεδο και σε ομαδικό επίπεδο (ολιγομελή τμήματα) στην προσπάθειά του να καλύψει όσο το δυνατόν καλύτερα τις ανάγκες των εκπαιδευομένων, σε σχέση με τα παραπάνω κριτήρια.

ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

  • Αδρή κίνηση
  • Λεπτή κίνηση
  • Οπτικοκινητικός συντονισμός
  • Ψυχοκινητική
  • Δεξιότητες καθημερινής ζωής
  • Αισθητηριακή Ολοκλήρωση
  • Γνωστικός τομέας
  • Επικοινωνία

ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

  • Η εργοθεραπεία εστιάζει στο να επιτευχθεί η λειτουργικότητα και η ανεξαρτησία των ατόμων σε όλα τα επίπεδα της καθημερινής ζωής. Η εργοθεραπεία μπορεί να βοηθήσει παιδιά και ενήλικες να βελτιώσουν τις γνωστικές, φυσικές και κινητικές τους δεξιότητες και να καλλιεργήσει την αυτοπεποίθησή τους. Η δουλειά ενός παιδιού είναι το παιχνίδι και η μάθηση μέσω αυτού.
    Ο εργοθεραπευτής μπορεί να εκτιμήσει και να αξιολογήσει τις δεξιότητες του παιδιού στο παιχνίδι, τη σχολική απόδοση και επίδοση και την καθημερινότητα (δεξιότητες καθημερινής ζωής) και να τις καλυτερεύσει στο βέλτιστο δυνατό για την ηλικία του.
    Όσον αφορά στους ενήλικες, η εργοθεραπεία, μπορεί να αναδομήσει δεξιότητες που χάθηκαν λόγω ασθένειας ή τραύματος.
  • Η εργοθεραπεία, εκτός από τη φυσική και σωματική δραστηριότητα του κάθε ατόμου εστιάζει και στους ψυχολογικούς, κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς παράγοντες που επηρεάζουν τη ζωή του εκάστοτε θεραπευόμενου.
  • Η εργοθεραπεία αποτελεί ζωτικό και καίριο σημείο και παράγοντα για την ορθή εκπαίδευση και θεραπεία του μαθητή, παιδιού, εφήβου, νέου και ενήλικα.

Το Σημείο Λόγου παρέχει υπηρεσίες εργοθεραπείας με συνεδρίες σε ατομικό επίπεδο και σε ομαδικό επίπεδο (ολιγομελή τμήματα) στην προσπάθειά του να καλύψει όσο το δυνατόν καλύτερα τις ανάγκες των εκπαιδευομένων, σε σχέση με τα παραπάνω κριτήρια.

ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ

  • Ατομικές συνεδρίες
  • Ομαδικές συνεδρίες
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ

ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ

Η ψυχολογική υποστήριξη περιλαμβάνει τη λήψη κοινωνικού ιστορικού, τον προσδιορισμό και τη διαχείριση του αιτήματος με θεραπευτικές τεχνικές και τη διαρκή επαναξιολόγηση και επαναπροσδιορισμό της θεραπευτικής πορείας από τον ψυχολόγο και τον συμμετέχοντα – δέκτη.
Ο ψυχολόγος, με εκπαίδευση στην ψυχοθεραπεία, παρέχει ψυχολογική υποστήριξη και δομεί τις συναντήσεις με την ακόλουθη μορφή:
• Ατομικές συνεδρίες που εστιάζουν στις ανάγκες του ατόμου ή των φροντιστών του, με
χρήση συστημικών και γνωσιακών τεχνικών και αρχών παιγνιοθεραπείας.
• Ομαδικές συνεδρίες επικεντρωμένες σε κύκλους θεματολογίας (διαχείριση πένθους,
διαχείριση συναισθημάτων, κ. α.).
Οι παραπάνω δομές διακρίνονται σε βραχύχρονους κύκλους συναντήσεων ή σε
μακρόχρονη παρέμβαση, ως κύριο θεραπευτικό εργαλείο, και αφορούν σε παιδιά και ενήλικες.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ

  • Ψυχολόγος
  • Ειδικοί Θεραπευτές

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ

Η συμβουλευτική αποτελεί το απαραίτητο συμπλήρωμα και εργαλείο για την επιτυχέστερη, πιο ολοκληρωμένη και σφαιρική παρέμβαση ή θεραπεία του ατόμου.
Πραγματοποιείται σε συνδυασμό ή ανεξάρτητα με το υπόλοιπο εκπαιδευτικό – θεραπευτικό πρόγραμμα, πλαισιώνοντας την οικογένεια και το περιβάλλον του θεραπευόμενου, εντάσσοντάς τους με ενεργό ρόλο στη διαδικασία.

Η συμβουλευτική που παρέχουμε στο Σημείο Λόγου προσφέρεται τόσο από τους ψυχολόγους, όσο και από τους ειδικούς θεραπευτές ως εξής:

Ψυχολόγος:
Ατομικές συνεδρίες με ψυχολόγο που εστιάζουν στις ανάγκες του ατόμου ή των φροντιστών του, με χρήση συστημικών και γνωσιακών τεχνικών.
Ομαδικές συνεδρίες με ψυχολόγο επικεντρωμένες σε κύκλους θεματολογίας (οργάνωση μελέτης, διαχείριση συμπεριφοράς, ενίσχυση αυτοπεποίθησης, ενδοοικογενειακές σχέσεις, σχολικός εκφοβισμός, κ. α.).

Οι παραπάνω δομές συνεδριών διακρίνονται σε βραχύχρονους κύκλους συναντήσεων (π. χ. : πριν την έναρξη των υπολοίπων θεραπευτικών προγραμμάτων), ή σε μακρόχρονη παρέμβαση ως κύριο θεραπευτικό εργαλείο.

Ειδικοί θεραπευτές:
Η διεξαγωγή των ατομικών ή ομαδικών συνεδριών στο Σημείο Λόγου συνοδεύεται και ολοκληρώνεται από την ενδελεχή και διεξοδική ενημέρωση του φροντιστή από τον υπεύθυνο θεραπευτή για τη στοχοθεσία, τη μεθοδολογία, τη χρήση υλικού και την απόδοση του κάθε μαθητή κατά τη διάρκεια του αποκαταστασιακού προγράμματος. Η ενημέρωση και συμβουλευτική διαδικασία πραγματοποιείται είτε στο τέλος κάθε συνεδρίας είτε καθ’ όλη τη διάρκεια αυτής, με την ταυτόχρονη παρουσία και συμμετοχή του φροντιστή στις δραστηριότητες.

Οι φροντιστές γίνονται συνθεραπευτές και επιτυγχάνεται η εδραίωση και γενίκευση των δεξιοτήτων και η μεταφορά τους στα υπόλοιπα πλαίσια της ζωής του ατόμου.

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Η ειδική αγωγή απευθύνεται σε άτομα που συναντούν δυσκολίες στους τομείς:

  • ανάπτυξη
  • ψυχοκινητικός τομέας
  • κοινωνικότητα / συμπεριφορά
  • γνωστικός τομέας / μάθηση
  • συγκέντρωση προσοχής
  • οργάνωση
  • συναισθηματικός τομέας
  • σχολική επίδοση

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Η ειδική αγωγή είναι η παιδαγωγική επιστήμη που εφαρμόζει ειδικές εκπαιδευτικές τεχνικές και μεθόδους αποκατάστασης προσαρμοσμένες στις ανάγκες και ελλείψεις του κάθε ατόμου με στόχο τη βελτίωση της ζωής και δράσης του.

Η ειδική αγωγή και εκπαίδευση σχεδιάζεται και υλοποιείται σε επίπεδο ειδικού εκπαιδευτικού υλικού, οργάνωσης του χώρου και του χρόνου των συνεδριών και του οικιακού και σχολικού πλαισίου, συμβουλευτικής και επικοινωνίας με την οικογένεια και τους δασκάλους, επιδιώκοντας την όσο δυνατόν ομαλή και απρόσκοπτη πρόσβαση του μαθητή στη γνώση και κατάκτηση δεξιοτήτων.

Οι υπηρεσίες ειδικής αγωγής βρίσκουν εφαρμογή τόσο στην προσχολική ηλικία ως πρώιμη παρέμβαση όσο και στη σχολική ηλικία ως γνωστική και μαθησιακή αποκατάσταση.

Το Σημείο Λόγου παρέχει υπηρεσίες ειδικής αγωγής με συνεδρίες σε ατομικό επίπεδο και σε ομαδικό επίπεδο (ολιγομελή τμήματα) στην προσπάθειά του να καλύψει όσο το δυνατόν καλύτερα τις ανάγκες των εκπαιδευομένων, σε σχέση με τα παραπάνω κριτήρια.

ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

Η πρώιμη παρέμβαση απευθύνεται σε παιδιά με σκοπό την κατάκτηση της αυτονομίας και λειτουργικότητας, βελτιώνοντάς το σε όλους τους τομείς της ανάπτυξής του:

  •  στον αντιληπτικό
    (ότι σχετίζεται με τη νόηση και γνώση, δεξιότητες μνήμης και επεξεργασίας πληροφοριών)
  • στον επικοινωνιακό
    (ό,τι σχετίζεται με την έκφραση, τον λόγο και τα επικοινωνιακά χαρακτηριστικά του)
  • στον συναισθηματικό
  • στον κινητικό

ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ


Η πρώιμη παρέμβαση αποτελεί το θεραπευτικό πρόγραμμα που στοχεύει στην έναρξη ή και βελτίωση διαφόρων αναπτυξιακών δεξιοτήτων και αφορά βρέφη και νήπια έως την ηλικία των 3 ετών. Στο πρόγραμμα αυτό συμμετέχουν διάφορες ειδικότητες, όπως λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ειδικοί παιδαγωγοί, φυσικοθεραπευτές ή ειδικοί γυμναστές.

Η πρώιμη παρέμβαση ξεκινάει με την παρατήρηση του παιδιού από τους κλινικούς ιατρούς (παιδονευρολόγους – λόγω προωρότητας ή χαμηλού βάρους – , αναπτυξιακούς παιδίατρους – λόγω συγκεκριμένης διάγνωσης κάποιας ειδικής αναπτυξιακής διαταραχής – , παιδίατρους γενικής παιδιατρικής) ή ακόμα και των ίδιων των γονιών βασιζόμενων σε πιθανή εμπειρία από άλλο παιδί στην οικογένεια ή έχοντας κάποια αμφιβολία από ένστικτο. Συνεχίζεται με την παραπομπή του παιδιού σε ειδικό θεραπευτή και ολοκληρώνεται με την εντατική αλληλεπίδραση και συνεργασία όλης της διεπιστημονικής ομάδας (γιατρούς, θεραπευτές και γονείς), καθώς και την εκπόνηση κατάλληλου και εξατομικευμένου θεραπευτικού προγράμματος.

Μέσα από το θεραπευτικό αυτό πρόγραμμα ωφελούνται σημαντικά και οι ίδιοι οι γονείς, εφόσον μαθαίνουν να αναγνωρίζουν και να κατανοούν τις ιδιαιτερότητές, αλλά και να βοηθούν στην ανάπτυξη του δυναμικού των παιδιών τους με νέες δραστηριότητες, συμμετέχοντας και διευκολύνοντας το έργο των ειδικών θεραπευτών. Οι γονείς άλλωστε είναι οι κύριοι φροντιστές των παιδιών, γι’ αυτό είναι σημαντικό να εμπλέκονται ενεργά, λαμβάνοντας εκπαίδευση και παίρνοντας κατάλληλες κατευθύνσεις από τους θεραπευτές, μεταφέροντας με καίρια εκπαιδευτική γνώση τη θεραπευτική διαδικασία τόσο στο σπίτι, όσο και σε άλλα πλαίσια που μπορεί να βρίσκεται το παιδί, αυξάνοντας τις πιθανότητες επιτυχίας του μικρού.

Στο Σημείο Λόγου οι γονείς, είναι παρόντες κατά το μεγαλύτερο ποσοστό ή ακόμα και καθ’ όλη τη διάρκεια των θεραπευτικών συνεδριών, παίρνουν κατευθύνσεις και οδηγίες από τους ειδικούς και συμμετέχουν αλληλοεπιδρώντας ενεργά με το παιδί τους.

Είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο ότι η ταχύτητα της ανάπτυξης και ο ρυθμός μάθησης του ανθρώπου βρίσκονται στο αποκορύφωμά τους στα προσχολικά του χρόνια. Τούτο, μας οδηγεί μοιραία στο συμπέρασμα ότι με έγκαιρη αναγνώριση και κατάλληλα δομημένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, τα παιδιά καταφέρνουν να αναπτύξουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους. Έχει, άλλωστε, αποδειχτεί ότι το παιδί που θα μπει από νωρίς σ’ ένα θεραπευτικό πρόγραμμα θα είναι σε θέση να εισπράξει περισσότερα αναπτυξιακά οφέλη

ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ-ΔΥΣΛΕΞΙΑ

Το άτομο με μαθησιακές δυσκολίες – δυσλεξία μπορεί να δυσκολεύεται στα:

  • φωνολογική ενημερότητα
  • γραφοφωνολογική αποκωδικοποίηση
  • μνήμη ακολουθιών
  • προσανατολισμός στον χώρο και το χρόνο
  • αποστήθιση
  • σημασιολογία
  • αφαιρετική και κριτική απόδοση της σκέψης
  • αναγνωστική ευχέρεια
  • αναγνωστική κατανόηση
  • εμπέδωση και χρήση λεξιλογίου
  • παραγωγή γραπτού λόγου

ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ – ΔΥΣΛΕΞΙΑ


Η Δυσλεξία (ειδική μαθησιακή δυσκολία) χαρακτηρίζεται από δυσκολία του μαθητή να αποδώσει επαρκώς στις σχολικές απαιτήσεις παρά το ικανοποιητικό νοητικό δυναμικό του.
Το άτομο με δυσλεξία μπορεί να δυσκολεύεται στα:
• φωνολογική ενημερότητα
• γραφοφωνολογική αποκωδικοποίηση
• μνήμη ακολουθιών
• προσανατολισμός στον χώρο και το χρόνο
• αποστίθηση
• σημασιολογία
• αφαιρετική και κριτική απόδοση της σκέψης
• αναγνωστική ευχέρεια
• αναγνωστική κατανόηση
• εμπέδωση και χρήση λεξιλογίου
• παραγωγή γραπτού λόγου

Η μαθησιακή παρέμβαση ξεκινάει με την αξιολόγηση των δεξιοτήτων και των ελλείψεων του μαθητή και προχωρά στην αντιμετώπιση, που περιλαμβάνει την αποκατάσταση, τη συμβουλευτική αλλά και την πρόληψη δευτερογενών αναδυόμενων δυσχερειών.

Το Σημείο Λόγου παρέχει υπηρεσίες ειδικής μαθησιακής αποκατάστασης με συνεδρίες σε ατομικό επίπεδο και σε ομαδικό επίπεδο (ολιγομελή τμήματα) στην προσπάθειά του να καλύψει όσο το δυνατόν καλύτερα τις ανάγκες των εκπαιδευομένων, σε σχέση με τα παραπάνω κριτήρια.

1η Συνεδρία Δωρεάν

– Λήψη ιστορικού
– Οργάνωσης του θεραπευτικού προγράμματος
– Ενημέρωση και συμβουλευτική

Μάθε περισσότερα

Συνεργαζόμαστε με όλα τα ασφαλιστικά ταμεία